چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

سیل مهاجرت به خارج برای تحصیلات تکمیلی نگران کننده است


ایرنا: رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیل مهاجرت به کشورهای مالزی، ترکیه و آسیای میانه برای ادامه تحصیلات تکمیلی خیلی نگران کننده است.

دکتر عبداله جاسبی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری ۱۲ طرح عمرانی و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در تالار عطار این دانشگاه افزود: موج عظیم جمعیت دانشجویی از مقطع ورود به دانشگاه به مقطع ورود به تحصیلات تکمیلی رسیده و این از جهاتی باعث نگرانی است.

وی اظهار داشت: امسال حدود ۸۰۰ هزار دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش شرکت کردند که نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است و سال بعد به احتمال زیاد این متقاضیان بیش از یک میلیون نفر می رسد.

وی با بیان اینکه کل ظرفیت تحصیلات تکمیلی در کشور کمتر از ۱۵۰ هزار نفر است، افزود : این به این مفهوم است که فقط ۱۵ درصد جمعیت کنونی می‌توانند به تحصیلات تکمیلی ورود یابند و بقیه پشت دیوارهای کنکور تکمیلی خواهند ماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اگر ۱۰ درصد از این جمعیت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند ارز خارج شده از کشور قابل توجه خواهد بود و این علاوه بر برخی آسیب‌های احتمالی است که ممکن است در حوزه مباحث سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رخ دهد.


0 نظرات: