چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

دیدار عبدالرضا تاجیک با خانواده پس از دو ماه بی خبری


شبکه جنبش راه سبز(جرس): بعد از دو ماه بی خبری و ممنوع الملاقاتی، عبدالرضا تاجیک ، روزنامه نگار دربند با خانواده اش ملاقات کرد .

پروین تاجیک، خواهر این روزنامه نگار بعد از دو ماه بی خبری، صبح پنج شنبه پشت شیشه های کابین زندان اوین برادرش را ملاقات می کند اما همچنان از اتهاماتی که بر این روزنامه نگار وارد شده اطلاعی ندارد.
عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار حوزه سیاسی و فعال ملی مذهبی هشتم دی ماه مقابل دفتر روزنامه اعتماد بازداشت شد. او پیش از این در پی دستگیری های پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری نیز به مدت ۴۶ روز در زندان بود.

سایت «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» با خواهر این روزنامه نگار دربند مصاحبه ای انجام داده که در ذیل آمده است :
روز قبل از ملاقات با برادرتان با دادستان تهران دیدار داشته اید. آیا در این دیدار حرفی از اتهامات این روزنامه نگار زده شد؟
در دیداری که با دادستان داشتم آقای جعفری دولت آبادی گفت برادر شما (عبدالرضا تاجیک) حاضر نیست از مواضع اش کوتاه بیاید . معلوم است هنوز زندان رویش اثر نگذاشته ، بنابراین فعلا در زندان می ماند.
منظور دادستان از مواضع تاجیک چه بود؟
اتفاقا این سوال را از دادستان پرسیدم و او گفت تاجیک از نهضت آزادی و کانون مدافعان حقوق بشر حمایت می کند و با منتظری و کروبی نیز ملاقات داشته است. وقتی دادستان اینها را به عنوان موارد اتهامی می گفت ، مانده بودم چه بگویم. آیا این دلایل باعث شده برادرم دو ماه ممنوع الملاقات باشد؟ آیا اصلا این موارد را می توان اتهام محسوب کرد؟ هرچند در مقام خواهر از برادرم در این جلسه دفاع کردم و به دادستان نیز گفتم که رضا فردی صادق و درستکار است و همیشه با نگاهی انتقادی سعی می کرد اوضاع را بهتر کند. جامعه ای سالم است که در آن نقد وجود داشته باشد .
وکیل این روزنامه نگار تا کنون موفق به دیدار موکل خود نشده است. آیا این مورد را نیز در دیدارتان با دادستان مطرح کردید؟
بله و حتی امروز یکشنبه دوم اسفند نیز دوباره به دادستانی مراجعه کردم و درخواست دیدار وکیل شریف با برادرم را به صورت کتبی ارائه دادم.
واکنش شریف در برابر سخنان دادستان مبنی بر ارتباط تاجیک با کانون مدافعان حقوق بشر چه بود؟چرا که شریف نیز یکی از اعضای همین نهاد است؟
وقتی به ایشان موارد اتهامی را از قول دادستانی گفتم او نیز تعجب کرده بود و گفت که اینها نمی تواند موارد اتهام باشد. در حال حاضر اعضای کانون مدافعان حقوق بشر از جمله خود آقای شریف هیچ کدام در زندان نیستند و چطور ممکن است برادرم به خاطر ارتباط با این نهاد زندان را تحمل کند؟
در دیدار کابینی خود با رضا تاجیک آیا از باز جویی ها پرسیدید؟
نه اصلا وقت نشد. بعد از دو ماه ممنوع الملاقات بودن فرصت نکردیم از او دراین باره بپرسیم.
رضا در کدام بند زندانی است و در چه شرایطی به سر می برد؟
او در سلول ۱۲ نفره در بند ۲۰۹ است. در این سلول به جز زندانیان سیاسی زندانیان دیگر هم نگه داری می شوند. اما به طور کلی حال جسمی و روحی برادرم خوب به نظر می رسید.

0 نظرات: