چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

قرقیزستان فرود اجباری هواپیمای این کشور در ایران را تایید کرد


شبکه جنبش راه سبز(جرس):قرقیزستان فرود اجباری هواپیمای این کشور در ایران و بازداشت دو نفر از مسافران را تایید کرد
مسئولان هواپیمایی قرقیزستان تایید کرده اند که دو جنگنده ایرانی بامداد سه شنبه یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی قرقیزستان را وادار به فرود در بندرعباس کرده و دو مسافر را بازداشت کردند.
معاون هواپیمایی قرقیزستان به بخش قرقیزی رادیو اروپای آزاد- رادیو آزادی گفت این هواپیما 119 مسافر داشت و از دبی به بیشکک می رفت. او افزود مقام های ایرانی پس از نگه داشتن دو نفر از مسافران، چند ساعت بعد به هواپیما اجازه دادند به راهش ادامه دهد.
وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی روز سه شنبه اعلام کرد که عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله و شخص دیگری که همدست او معرفی شد، بامداد سه شنبه در جریان عملیاتی در فضای ایران بازداشت شدند.
محمدبخش عباسی، سفير پاكستان در تهران امروز گفت که اقدامات ایران بدون همکاری پاکستان نبوده اما از توضیح جزئیات خودداری کرد.

این درحالیست که به گزارش خبرآنلاین، یک خبرگزاری روسی گزارش داد، ایران برای دستگیری ریگی جنگنده های خود را به هوا بلند کرد و هواپیمای قزاقستان را مجبور به فرود کرد.

ریانووستی در گزارشی در خصوص دستگیری ریگی نوشت، مقامات ایران بخاطر دستگیری عبدالمالک ریگی و همکار وی جنگنده های خود را به هوا بلند کرد و هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی قرقیزستان که از دوبی به بیشکک پرواز می کرد را وادار به فرود ساخت.

این خبرگزاری روسی به نقل از خبرگزاری آکی پرس قرقیزستان گزارش داد، دو جنگنده نیروی هوایی ایران روز سه شنبه به محض اینکه هواپیمای قرقیزستان که در آن عبدالمالک ریگی پرواز می کرد، از مرز هوایی ایران گذر کرد، هواپیما را وادار به فرود در جنوب کشور ساختند.

بر اساس این گزارش در اطلاعیه سازمان هواپیمایی قزاقستان آمده است: روز 23 فوریه، هواپیما بهنگام پرواز دوبی - بیشکک در یکی از شهرهای ایران فرود آمد. نیروهای امنیتی ایران دو مسافر را پیاده کردند که تبعه قرقیزستان نبودند.

این گزارش می افزاید، پس از دستگیری تروریستان، مسئولین ایران هواپیمای قرقیزستان را آزاد کردند و این هواپیما بدون حوادث اضطراری آتی در مقصد فرود آمد.


0 نظرات: