چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

سازمان ملل عيد نوروز را به رسميت شناخت


جنبش راه سبز (جرس) : سازمان ملل متحد با تصويب قطعنامه يي عيد نوروز را به عنوان روز بين المللي نوروز و فرهنگ صلح جهاني به رسميت شناخت.
به گزارش ایلنا پس از نزديک به شش ماه تلاش مستمر از سوي نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل، عيد باستاني ايران با اجماع اعضاي اين سازمان به عنوان يک مناسبت بين المللي به رسميت شناخته شد.
اين قطعنامه در 17 بند مقدماتي و پنج بند اجرايي تنظيم شده است که در بندهاي نخست و دوم اجرايي آن، علاوه بر شناسايي روز اول فروردين (21 مارس) به عنوان روز بين المللي نوروز، از کشورهايي که نوروز را گرامي داشته و جهت حفظ و توسعه فرهنگ و سنت هاي نوروزي تلاش مي کنند، استقبال شده است. اين قطعنامه توسط نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل و در يک ابتکار عمل مشترک با ترکيه، افغانستان و همسايگان شمالي ايران همچون ترکمنستان، تاجيکستان، قزاقستان و قرقيزستان به عنوان کشورهايي که نوروز را در سطح ملي گرامي مي دارند، آماده و به مجمع عمومي سازمان ملل ارائه شد.


0 نظرات: