چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

ابعاد همکاری پاکستان در دستگیری ریگی بزودی اعلام می شود


شبکه جنبش راه سبز(جرس): پاکستان در دستگیری عبدالمالک ریگی همکاری کرده است و ابعاد این همکاری بزودی اعلام می شود.

به گزراش خبرگزاری فرانسه سفیر پاکستان در تهران می گوید که کشورش در دستگیری عبدالمالک ریگی رهبر گروه سنی جندالله به ایران کمک کرده است با این حال گفت که او "خارج از پاکستان" بازداشت شد. محمد عباسی که روز چهارشنبه پنجم اسفند در سفارت پاکستان در تهران با خبرنگاران گفتگو می کرد گفت: "باید به شما بگویم که چنین اقدامی نمی تواند بدون همکاری پاکستان انجام شود. خوشحالم که او دستگیر شده است." او هیچ گونه جزئیاتی از کمک پاکستان در این زمینه ارائه نکرد اما گفت که این اطلاعات "ظرف دو یا سه روز آینده" اعلام خواهد شد.

گفتنی است پیش از این نیز پاکستان در دستگیری و استرداد تعدادی از اعضای جندالله با ایران همکاری کرده بود. سال گذشته پاکستان عبدالمجيد ريگی، برادر عبدالمالک ريگی، رهبر گروه شبه نظامی جندالله را همزمان با ربوده شدن ۱۶ نظامی ايران در استان بلوچستان، به ايران تحويل داد.

طی ماههای اخیر دیدارهای متعددی بین مقامات امنیتی و انتظامی ایران و پاکستان برای دستگیری ریگی انجام شده بود. در آخرین دیدار سردار محمد نجار وزیر کشور با همتای خود، «رحمان ملك» وزير كشور پاكستان هم براي بازداشت و تحويل «عبدالمالك ريگي» رهبر جندالله به ايران قول همكاري داد.

0 نظرات: