چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

سیدحمید روحانی: در فتنه اخیر باید برخوردهای سال ۶۷ تکرار شود


میرحسین موسوی در مبارزه نبود، یک سیلی هم نخورد!

شبکه جنبش راه سبز (جرس): حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، اصولگرای حامی دولت، با بیان اینکه "در فتنه اخیر باید برخوردهای سال ۱۳۶۷ تکرار شود"، خواستار اعدام سریع السیر و دسته جمعی و معترضین زندانی شد و ادعا کرد "اگر برخوردهای قاطع، جدی و انقلابی سال ۶۷ انجام نشود، مشکلات فعلی ادامه‌دار خواهد شد."
در تابستان سال ۱۳۶۷ هزاران تن از زندانیان سیاسی – که بعضا در حال اتمام دوران محکومیت خود بودند- طی محاکماتی برق آسا به جوخه های اعدام سپرده شدند که همان زمان مرحوم آیت الله منتظری مراتب اعتراض شدید خود را اعلام نمود.
جزئیات اعدامهای ۶۷ از زیان یک فعالِ افراطیِ حامیِ دولت
حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر، در شرح جزئیات اعدام‌های زندانیان سیاسی در تابستان سال ۶۷، آنها را فقط اعضای سازمان منافقین اعلام کرد که بزعم وی در زندان بودند و چون "به شکل تاکتیکی اعلام توبه کرده بودند"، پس از پذیرفتن آتش‌بس توسط ایران در جنگ با عراق و زمانی که مجاهدین به ایران حمله کردند، آنها هم در زندان آشوب و آتش سوزی راه انداختند."
وی بدون اشاره به سایراعدامها خاطرنشان کرد "همین موقع امام فرمود آنهایی که بر سر (موضع) هستند مهدورالدمند و باید محاکمه و مجازات شوند و آن اعدامها توانست چشم فتنه را دربیاورد و ریشه آن جریان را بخشکاند."
روحانی با قیاسی مع الفارق بین سال ۶۷ و اعتراضات اخیر گفت "فکر می‌کنم در فتنه اخیر هم اگر یک چنین برخورد قاطع، جدی و انقلابی‌ای انجام نشود، این مشکل ادامه‌دار می‌شود.
در حالی که برخی مقامات فعلی جمهوری اسلامی قصد دارند موضوع تابستان سال ۶۷ بدست فراموشی سپرده شود، چندی پیش دکتر عطاالله مهاجرانی، محقق و وزیر اسبق ارشاد در دولت اصلاحات، اعدامهای صورت گرفته در تابستان آن سال را، "تاسف بار و کم نظیر در تاریخ" خواند .
"برخی برای انقلاب حتی یک سیلی نخورده اند، یکی همین آقای..."
حمید روحانی همچنین با قلب واقعیت و بدون اشاره به سوابق مبارزاتی میرحسین موسوی ادعا کرد "کسانی به تعبیر رهبری برای انقلاب حتی یک سیلی هم نخورده‌اند و امروز بسیار پرتوقع هستند و یکی همین آقای میرحسین موسوی است که از آن روزی که مبارزه آغاز شد، ایشان در مبارزه نبود، یک سیلی هم نخورد. اصلا شرایط زندگی‌اش یک طور دیگر بود. همسرشان هم همینطور. اینها اصلا کاری به این مسائل‌ نداشتند."
این در حالی است که مهندس میرحسین موسوی، مبارزات خود را از دوران دانشجوئی (اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه خورشیدی) آغاز کرد و همان سال‌ها به دلیل شرکت در اعتراضات خیابانی، بازداشت شد.
حمید روحانی همچنین محمد خاتمی را نیز مورد حمله قرار داد و مصداق سخنان رهبر جمهوری اسلامی خواند.
همین لیبرال هایی که...
این روحانی افراطی و حامی دولت کودتا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "فکر می‌کنید الان هم سیدمهدی هاشمی‌ای هست؟" گفت: "لیبرالیست‌هایی که در بیت منتظری حاکم شدند و ایشان را به روز سیاه نشاندند، امروز به سراغ آقای کروبی رفته‌اند."
حمید روحانی زیارتی، سالها رئیس مرکز استاد انقلاب اسلامی بود و در همان ایام حملات بیشماری را متوجه نواندیشان و متفکران ملی و مذهبی تاریخ ایران نمود.

0 نظرات: