چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

همه بازنشستگان ایرانی زیر خط فقرند



رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: 80 درصد بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی زیر خط فقر هستند.
علی اکبر خبارها در گفتگو با مهر، به بازنشستگان حداقل بگیر اشاره کرد و گفت: حداقل حقوق 80 درصد بازنشستگان 353 هزار تومان است و باید اذعان داشت تمامی این بازنشستگان زیر خط فقر محسوب می شوند.
سازمان تامین اجتماعی بیش از یک میلیون و 400 هزار بازنشسته دارد که اغلب این قشر حداقل بگیر بوده و با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند.
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفتگو با مهر حداکثر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را یک میلیون و 700 هزار تومان ذکر کرد و گفت: تنها درصد محدودی از بازنشستگان حداکثر حقوق را دریافت می کنند و اغلب بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند.
خبازها به مشکلات اقتصادی بازنشستگان در تامین هزینه های معیشتی اشاره و تصریح کرد: در جامعه امروز و با توجه به نرخ تورم کسانی که دریافتی کمتر از 800 هزار تومان دارند جزء جمعیت زیر خط فقر محسوب می شوند.
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: انتظار می رود دولت و مسئولان سازمان تامین اجتماعی عنایت بیشتری نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی به خصوص حداقل بگیرها داشته باشند.

0 نظرات: