چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

نماینده رهبری در سپاه: چرا سید حسن خمینی در برابر رهبری و نظام قرار گرفته است؟


شبکه جنبش راه سبز (جرس): نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، در واکنش به انتشارِ نامۀ رییس «موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی»، در مقام پاسخگوئی به وی برآمد و طی نامه ای که در سایت مرکز اسناد انقلاب به چاپ رسید، از حضور و دخالت نظامیان (سپاه) در مسائل سیاسی دفاع کرد و بیت رهبر فقید انقلاب و شخص سیدحسن خمینی را نیز مورد حملات بی سابقه قرار داد.

محمدعلی انصاری،رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی،طی نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه، مواضع و دخالتهای مقامات سپاه در مسائل سیاسی کشور را –با توجه به سفارش ها و تاکیدات رهبر فقید انقلاب- مورد انتقاد قرار داده بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه، طی جوابیۀ خود به انصاری، ضمن بیان اینکه "اگر سپاه یک سازمان صرفا نظامی است، پس تهدیدات غیرنظامی با ماهیت نیمه سخت و نرم بر علیه انقلاب و نظام را چه کسی باید پاسخگو باشد"، سپاه را برای مقابله با اینگونه تهدیدات، دارای رسالت و مأموریت و وظیفه" دانست.
نماینده ولی فقیه در سپاه، در دفاع از دخالت این ارگان نظامی در مسائل سیاسی، اصل ۱۵۰ قانون اساسی راکه فلسفه وجودیِ سپاه را "نگهبانی از انقلاب ودستاوردهای آن" ذکر کرده مورد استناد قرار داده خاطرنشان کرد "همین خصوصیت، سپاه را از نیروهای مسلح متمایز می‌کند."
این مقام روحانی در سپاه، اساسنامه این نهاد نظامی که آنرا "تحت فرماندهی رهبری و با هدف نگهبانی از انقلاب و تقویت بنیه دفاعی نظام، از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و آموزش نظامی و سازماندهی نیروهای مردمی" معرفی کرده مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد "در سند رسالت سپاه که به تصویب فرماندهی کل قوا رسیده و ابلاغ شده، مقابله با تهدیدات سه گانه سخت، نیمه سخت و نرم به عنوان رسالت سپاه تصریح شده است."
نماینده رهبری در سپاه، پیرامون سفارشهای اکید رهبر فقید انقلاب در خصوص "عدم ورود نظامیان به عرصه منازعات سیاسی" کشور، ضمن بیان اینکه دیدگاههای آیت‌الله خامنه‌ای را "کاملا منطبق" بر دیدگاههای امام خمینی می‌دانیم،خاطرنشان کرد"مشکل اصلی در برداشت‌ نادرست عده‌ای از دیدگاههای امام است که بر اساس آن سپاه را همانند ارتش، یک نیروی صرفا نظامی می دانند و این برداشت با حقایق و واقعیت‌ها مغایرت دارد ."
نماینده رهبری در سپاه،در ادامه جوابیۀ خود به رییس موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام، با مقدمه ای مبنی بر اینکه "بیت امام و منسوبین به آن عزیز هستند ولیکن خود امام به همه آموختند که اسلام از همه چیز عزیزتر است و برای حفظ آن نباید با کسی تعارف داشت و حتی خودِ امام آقای منتظری را نیز که حاصل عمر خود می‌دانست آنگونه با وی برخورد کرد"، بیت آیت الله خمینی را مورد حمله قرار داده و خاطرنشان می سازد "افرادی به صرف انتساب به امام و یا داشتن سابقه همراهی با وی، خود را نباید مبرا از هر خطایی و نقدی بدانند و اکنون نیز با توجه به مسایل سالیان اخیر، حوادث دوران دوم خرداد و بویژه حوادث پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری و پیدایی فتنه، سؤالات و ابهامات بسیاری در ذهن پاسداران و بسیجیان در خصوص مواضع و عملکرد برخی منسوبین به امام پدیدار گردیده و در جلسات مطرح شده است."
سعیدی سپس با حمله به بیت آیت الله خمینی و مواضع نوۀ وی (سید حسن) پیرامون جنبش سبز، خطاب به انصاری خاطرنشان می کند "مواضع سیدحسن در جریان آشوبها و فتنه سبز چگونه توجیه می‌شود ؟ چرا بیت امام و شخص سیدحسن مراوده‌هایی با عناصر دوم خردادی و کسانی که در طراحی و تهییج آشوب‌ها دخالت داشتند، دارد؟ چرا سیدحسن در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حاضر نشد و سفر را بهانه کرد. آیا بین او و آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی و دیگران که سفرهای همزمان را بهانه کردند ارتباطی وجود داشته است؟"
نماینده ولی فقیه در سپاه، همچنین از اینکه "سیدحسن خمینی پس از آزادی علیرضا بهشتی از زندان، به دیدار و دلجویی او رفت"، سخت برآشفته شده و خطاب به رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی خاطرنشان می کند "آیا سیدحسن وابسته به یک جناح خاص افراطی مقابل نظام است که هیچ نشانه روشنی از او در حمایت از امام و رهبری و آرمانهای انقلابی و ملت وفادار به ارزشها دیده نمی‌شود ؟ سیدحسن خمینی بجای اینکه در کنار رهبری باشد در کنار مخالفان و در مقابل رهبری است ؟"
این مقام روحانی سپاه، تاکید کرد " برای پاسخ به این قبیل سؤالات و ابهامات، نمی‌توان واقعیات در فضای سیاسی کشور را نادیده گرفت و آنچه که احیانا در برخی نشریات بسیج و یا جلسات هدایت و توجیه سیاسی سپاه و بسیج مطرح شده، با توجه به همین واقعیات است ."
وی همچنین با بیان اینکه "آیا موردی را می‌توان تعیین نمود که اصولگرایان طی این سالها به امام جسارتی روا داشته باشند؟"، در مقام توجیه هرگونه حمله به بیت و بازماندگان خاطرنشان کرد "اینکه حضرت امام فرمودند ملاک حال فعلی افراد است، چه می‌شود؟ آیا میزان و ملاک فرمایش حضرت امام نیست ؟"

1 نظرات:

mojtaba mostafavi گفت...

سلام این دولت برایه همه چی‌ پول دارند ولی‌ نه برای یارانه‌ها . هی‌ میگن نیروی هسته‌ای تو نگو ما باید از حالا به بعد هسته بخوریم چون از خورشت الو فقط هستش گیرمون میاد. ما نیروی هسته‌ای می‌خواهیم بزنیم تو سرمون. نه قدرت خرید داریم نه میتونیم از حالا با بعد جایی برویم چون اقایون بنزین را حسابی‌ بالا بردند. آقای احمدینژاد حق نفت ما که گفتی‌ سر سفره هر خانواده ایرانی‌ میاری کو؟ همه رو دادید به عربهای سنی تو غزه بخورند تا عکستون رو همهجای فلسطین بزنند. نه نیروی اتممیت رو می‌خواهیم نه کمکت به غزه. یادت نره که همین ما بسیجیهایی که همه یارانه‌ها رو ازشون بریدی ما باعث شدیم که جنابعالی هنوز رئیس جمهور باشید.