چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

آخرین اخبار زندانیان سیاسی


نگرانی از وضعیت مجید توکلی
شبکه جنبش راه سبز(جرس): خانواده مجید توکلی، فعال دانشجویی در بند، می گویند بیشتر از یک ماه است که هیچ خبر از فرزندشان ندارند و شدیدا نگران حال او هستند.
آنطور که خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، هرانا، نوشته آخرین خبرها از مجید توکلی حاکی از آن بوده که وی در بند ۲۴۰ اوین نگهداری می شود و در یک ماه اخیر خانواده او که در تهران هم زندگی نمی کنند، به رغم سفرهای متعدد و پیگیری مستمر از دادگاه انقلاب و زندان اوین، نتوانسته اند خبر جدیدی از این دانشجوی در بند بگیرند.
مجید توکلی، ۱۶ آذرماه سال جاری پس از سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و کمی بعد تصاویری از وی در حالی که با پوشش زنانه بود از سوی ارگانهای خبری نزدیک به دولت منتشر شد که این اقدام موجی از اعتراضات اجتماعی را در پی داشت، نهایتاً دادگاه انقلاب این فعال دانشجویی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل هشت سال و شش ماه حبس، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.آقای توکلی در سال ۸۶ هم دستگیر شده بود و پس از آنکه ۱۵ ماه را در زندان و تحت فشارهای روحی و جسمی گذراند، از اتهاماتی که بر سر انتشار یک نشریه دانشجویی به وی زده بودند، تبرئه شد.
او یک بار هم در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان که لغو شده بود بازداشت و مدت ۱۱۵ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند و نهایتا با تودیع وثیقه سنگین آزاد شد.
حکم تعلیق دانشجویان مشهدبه گزارش تحول سبز حکم تعلیق دانشجویان دانشگاه فردوسی آرشام دامغانی و حسین قابل ،دو ترم تعلیق بدون احتساب سنوات و همچنین ممنوع الورودی به دانشگاه قطعی شد.این احکام با سه هزار امضای دانشجویان فردوسی ،بیانیه شورای صنفی دانشکده مهندسی و همچنین بیانیه انجمن اسلامی دانشکده علوم اداری و اقتصاد مورد اعتراض قرار گرفته بود.احکام صادره در پی وقایع ۱۲و۱۳ آبان در دانشگاه فردوسی انجام پذیرفته است
بی اطلاعی از محسن عبدی
محسن عبدي دانشجوي سال آخر كارشناسي رشته باستان شناسي دانشگاه بوعلي سيناي همدان در جريان درگيري هاي روز عاشورا در تهران بازداشت شده است و هم اكنون 55 روز است كه در زندان اوين به سر مي برد.
بر اساس اطلاعات رسیده به جرس تاکنون هیچ اطلاعی از این دانشجو در دست نیست.
کیوان مهرگان در بهداری اوین
به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی یکی از آزادشدگان اخیر کیوان مهرگان را در بهداری زندان اوین دیده است. کیوان مهرگان در گفتگویی کوتاه با این اصلاح طلب تازه آزاد شده در بهداری اوین گفته است که از نظر فیزیکی در وضعیت بدی قرار دارد و بعد از ۵۵ روز همچنان در یکی از سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین به سر می برد.
همچنین به گفته شاهدان عینی کیوان مهرگان - دبیر ضمیمه سیاسی روزنامه اعتماد و عضو هسته مرکزی پویش موج سوم - دچار کاهش شدید وزن شده است. به او هنوز اجازه ملاقات با خانواده و استفاده از کتاب داده نشده است. .

0 نظرات: