چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

مجید توکلی، صبح یکشنبه به دادگاه انقلاب برده شد



مجید توکلی،عضو زندانی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر که به تحمل 8 سال و 6 ماه حبس محکوم است، صبح یکشنبه دوم اسفند از بند 240 زندان اوین به دادگاه انقلاب برده شد.
کلمه: یکی از دانشجویان بازداشتی و از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، دیروز دوم اسفند در پی انتقالش به دادگاه انقلاب از نگهداریش در سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین خبر داد.
به گزارش بامدادخبر، مجید توکلی که اثرات ضرب و شتم بر بالای ابروی راست او کاملا مشهود بود، درحالی صبح روز یکشنبه به دادگاه انقلاب آورده شد که خود از علت این انتقال اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد. وی که لباس بند امنیتی ۲۰۹ را بر تن داشت، از نگهداری خود در سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین در سه هفته‌ی گذشته خبر داد. این درحالی است که این فعال دانشجویی، سه هفته‌ی قبل از آن را نیز در انفرادی ۲۰۹ سپری کرده است.
احضار دوباره‌ی عضو انجمن اسلامی دانشگاه پلی‌تکنیک به دادگاه انقلاب درحالی صورت می‌گیرد که وی پیشتر در دادگاهی که به صورت غیرعلنی برگزار شد به تحمل هشت سال و شش ماه حبس، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم گردید.
وی که در روز ۱۶ آذر و پس از سخنرانی خود در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و در هنگام خروج از دانشگاه با ضرب و شتم نیروهای امنیتی بازداشت شده است، پیش از این نیز در دو مورد سابقه‌ی بازداشت‌های طولانی‌مدت را به دلیل فعالیت‌های سیاسی در کارنامه خود دارد.
بار اول وی در سال ۸۶ دستگیر شد و پس از آنکه ۱۵ ماه را در زندان و تحت فشارهای روحی و جسمی گذراند، از اتهاماتی که بر سر انتشار یک نشریه دانشجویی به وی زده بودند، تبرئه گردید و بازداشت دوم او مربوط به اسفندماه گذشته است که در جریان مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان دستگیر شد و مدت ۱۱۵ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند و نهایتا با تودیع وثیقه سنگین آزاد شد.

0 نظرات: