چهارشنبه سوري سبزفرصتي ديگر تا ملت سبز ايران صداي اعتراض خودرابه گوش جهان برسانندوبگويند كه اين جنبش پا برجاست تا جوانان اين خاك زنده اند اين فرصت راازدست ندهيم

۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

رئیس قوه قضاییه: در اجلاس ژنو كشورهاي زيادي از مواضع ايران حمایت کردند


شبکه جنبش راه سبز(جرس): رئيس قوه قضاييه گفت: دستگاه قضايي در كنار دولت و مجلس تمام همت خود را براي رفع مشكلات قضايي مردمي به كار مي گيرد.
لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به مواضع دوگانه غربي ها در قبال مسئله حقوق بشر گفت: ديگر براي همگان واضح و روشن شده است كه غرب از مفهوم حقوق بشر به عنوان ابزاري براي اعمال فشار استفاده مي كند و در عين حالي كه مي بينيم در غرب اجازه ساخت مناره هاي مساجد داده نمي شود و يا بحث و بررسي در باب هولوكاست جرم و انكاركننده هولوكاست مجرم است و زندان گوانتانامو همچنان داير است اما به كشورهاي ديگر فشار مي آورند كه چرا با آشوبگران كه با خشونت و برنامه ريزي درصدد اغتشاش هستند برخورد مي شود.

رئيس قوه قضاييه نگاه هاي ضد و نقيض غرب به حقوق بشر را «برملا شده» توصيف كرد و گفت: در جلسه اخير كنفرانس حقوق بشر نيز طبق گزارش هيئت ايراني شركت كننده علي رغم هجمه هاي هميشگي كشورهاي مدعي حقوق بشر عليه ايران، كشورهاي زيادي از مواضع ايران در اين خصوص استقبال كرده اند.
این در حالی است که کشورهای جهان از عملکرد ایران بشدت انتقاد کرده و خواستار اصلاح رفتار دولت با معترضان شدند. بنظر می رسد که جواد برادر کوچکتر که ریاست هیات ایرانی در ژنو را برعهده داشت ،در ارایه گزارشهای صحیح به برادر خود کوتاهی می کند.
در اجلاس ژنو کشورهایی مانند چین، بولیوی، زیمباوه، ویتنام، کویت، سودان و سریلانکا که خود از ناقضان حقوق بشر هستند از جمله کشورهایی بودند که از مواضع ایران حمایت کردند.
آملي لاريجاني، با اشاره به اين نكته كه «در 22 بهمن يكبار ديگر مشخص و ثابت شد كه مردم فهيم و با بصيرت ايران همواره در حمايت از انقلاب اسلامي با مسئولان همراهند» افزود: همانگونه كه رهبري بارها و بارها تاكيد كرده اند اينك نوبت مسئولان نظام است كه وظيفه خود را در قبال مردم بيش از پيش انجام دهند و تمام همت و تلاش خود را براي رفع مشكلات مردم بكار گيرند.
لاريجاني تاكيد كرد: دستگاه قضايي نيز در كنار دولت و مجلس تمام همت خود را بكار مي گيرد تا در كنار رسيدگي به آنچه كه در ماههاي پس از انتخابات روي داد به وظايف ديگر خود كه رفع مشكلات قضايي مردمي است عمل كند.
رئيس قوه قضاييه خواستار تلاش بيشتر مسئولان قضائي براي كاهش اطاله دادرسي شد و گفت: گاهي به نظر مي رسد كه رفع مشكلات و گرفتاريهاي مردمي كه به دستگاه قضايي مراجعه مي كنند خيلي طول مي كشد، كه اين مسئله بايد باهمت مسئولان قضايي به حداقل برسد.

0 نظرات: